torsdag 25 juni 2015

Bedömningen av min blogg

Det har varit spännande och lärorikt att skriva om mina upplevelser och tankar i bloggen. Det här är något jag absolut vill fortsätta med. Det är intressant att gå tillbaka och läsa om hur jag har tänkt tidigare kring olika situationer och jämföra det med mina tankar nu. Det blir tydligare för mig hur jag har utvecklats som människa och som pedagog. Jag har valt att kopiera in min bedömning nedan av Mats Andersson för att responsen betyder väldigt mycket för mig. Mats har varit en inspirationskälla för mig under mina terminer på Campus Varberg.
_______________________________________________________________

jag vill börja med att skriva lite om hur personligt ni alla präglar era portfolios. hur innehåll och förhållningssätt till olika moment i kursen blir en spegelbild av er som dom människor ni är. Din portfolio gör det också, tror jag. Jag blir nämligen inte ett dugg överraskad när jag läser dina texter och nu ska berätta för dig varför. Jag tror nämligen att du är en människa med oerhört många kloka tankar. jag tror att du är en väldigt lyhörd människa och inkännande på alla sätt och vis och framförallt, att du är en person som är mycket genomtänkt.



Du har alltid dina kloka funderingar ... men ... du säger dom kanske inte alltid högt. kanske för att du inte behöver. du vet vad du tänker ändå. kanske för att du inte vill säga dom. du vet i alla fall. Men min bild av dig är att du bär på mycket klokskap. I din portfolio blir det så tydligt att jag har rätt!! i alla fall är det så jag väljer att läsa din text. för där kommer beviset. här finns så mycket klokt så att jag nästan inte vet hur jag ska börja med responsen på själva portfolioinnehållet, så jag börjar som från fel håll genom att säga: hela din portfolio genomsyras av dina funderingar. det är vad som fastnar i mig som något av det starkaste i dina texter. att du alltid, eller i alla fall ofta, kopplar på funderingar, mitt i eller på slutet av så mycket av vad du har skrivit, till egna tankar och funderingar där du på ditt eget vis analyserar vad som hänt eller vad som skulle kunna ha hänt. Väldigt fint gjort, och det ger mig en härligt klar bild av hur du tänker och resonerar som pedagog och ... hur du resonerar som människa.



Du har verkligen vridit och vänt på det mesta i din portfolio på ett ypperligt sätt och trots mycket text, för du har skrivit mycket, är det lätt att läsa och ta till sig. Du har en omfattande portfolio. den är på många sidor och kanske kan ge dig ett fint underlag för uppsatsen nästa termin. Du har fått med allt som kriterierna kräver, du har behandlat alla ämnesområden, du skriver om din VFU och all planering kring dom veckorna. Du har utan tvekan plockat in både kurslitteratur, föreläsningar och teorier i förhållande till kursens moment. Du har på ett smart sätt problematiserat dina upplevelser från termin 6. 

med andra ord:
allt jag behöver se och läsa för att kunna skriva in ett Väl Godkänt i omdöme på ditt arbete finns där, och därför är det precis det jag kommer att göra. det är ett strålande arbete du har gjort, Senadina.


Hälsningar Mats

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar